Pelastussuunnitelmat siirtyvät Plan Brothers Oy:lle

Alertum keskittää asiantuntemustaan entistä vahvemmin koulutuspalveluihin. Yhtiön aiemmin tuottama pelastussuunnitelmiin liittyvä liiketoiminta siirtyy syyskuussa suomalaiselle, vuonna 2012 perustetulle sähköisten pelastussuunnitelmien edelläkävijälle Plan Brothers Oy:lle.

”Muutoksen myötä laatimamme pelastussuunnitelmat saavat parhaan mahdollisen uuden kodin. Samalla voimme kehittää Alertumin koulutusliiketoimintaa ja siihen liittyviä lisäpalveluita yhä tehokkaammin”, kiteyttää Alertumin kehitysjohtaja Lari Lindén.

Kesäkuussa 2017 tehdyn päätöksen mukaisesti konsultoivat, lähinnä kiinteistöturvallisuuteen suunnatut palvelutuotteet poistuvat sellaisinaan Alertumin tarjonnasta.

”Toteutamme edelleen kiinteistöjen kokonaisturvallisuuden kannalta keskeiset turvallisuuskoulutukset, kuten poistumisharjoitukset ja paloturvallisuuskoulutukset. Kiinteistöalan asiakkaat eivät siis tule menettämään suhdettaan Alertumiin, vaikka pelastussuunnitelmien laatiminen ja ylläpito siirtyvät Plan Brothersille”, kertoo Lindén.

Pelastussuunnitelmien siirto tehdään yhteistyössä asiakkaiden kanssa, ja se pyritään viemään läpi syyskuun loppuun mennessä.

”Olemme kaikkiin asiakkaisiimme henkilökohtaisesti yhteydessä”, Lindén painottaa.

Plan Brothersin ydinosaaminen pelastussuunnitelmissa

Liiketoiminnan virtaviivaistamisen yhteydessä Alertum etsii yhtiön oman tarjooman ulkopuolelle jääville toiminnoille parhaat mahdolliset jatkajat.

Alertumin tuottamien työpaikkojen pelastussuunnitelmien parissa jatkavan Plan Brothers Oy:n ydinosaamista ovat pelastussuunnittelun, laatuauditointien ja poikkeamaraportoinnin ongelmia ratkovat verkko- ja mobiilityökalut sekä kiinteistöturvallisuuteen liittyvä konsultointi. Sillä on yli 1000 asiakasta ympäri maailmaa ja yrityksen ohjelmistot kattavat yli 30 000 kiinteistöä.

Plan Brothersilla on pitkälle kehitetty helppokäyttöinen selainpohjainen verkkopalvelu Pelsu, joka toimii kaikilla päätelaitteilla. Pelsun avulla varmistetaan, että pelastussuunnitelmat ovat aina ajan tasalla, kaikkien osapuolten saatavilla sekä turvassa ja tallessa.

Lue myös: Preston tarjoaman avaimet käteen -palvelun avulla pidät pelastussuunnitelmasi aina ajan tasalla. Tutustu ja pyydä tarjous.

Alertum Oy
Lari Lindén